промењена физиономија Сената нити је он постао једно мешовито веће са претежнијим социјално-економским функцијама и компетенцијама. И на крају, оригиналну институцију економске демократије односно социјално-економског представништва су чинила тела или домови уведени у структуре бивших југословенских скупштина (од 1953. и 1963. год.) Ту треба прво поменути Веће произвођача (по Уставном закону од 1953. год.) као дом професионалног представништва у који су бирани представници произвођача а с циљем остваривања суверености радничке класе, њене власти у економској сфери. Уставом СФРЈ од 1963. ово Веће произвођача је трансформисано у четири посебна већа (социјално-економског типа), али је оваква структура и Савезне и осталих скупштина напуштене 1974. год. што је свакако био доказ слабости и нефункционалности и самог система социјално-економског представништва у структури југословенске власти и одлучивања. С обзиром да у већини модерних држава преовлађује дводоми парламент, оправдано се поставља и питање начина рада и одлучивања два дома. Ту углавном постоје четири могућа решења: прво, по коме послове из надлежности парламента врше оба дома равноправно; друго, по коме сваки дом има самостални делокруг, мада први дом има ширу надлежност у неким питањима док се у већини осталих тражи и поштује равноправно одлучивање; треће, да други дом ређе учествује у доношењу закона и то више путем права одлажућег вета; и четврто, да се о неким питањима из надлежности парламента одлучује на заједничкој седници оба дома која су тада сједињена. Посебан проблем у раду дводомог парламента настаје у случају несагласности домова, када се поставља питање како да се тај спор реши и очува начело равноправности домова. У случају спора између домова уобичајено је решење да се иде на усаглашавање ставова домова (путем паритетне комисије) како би се постигао усаглашен текст одлуке или закона. Код нас, у трећој, СР Југославији од 1992. је примењено специфично решење за усаглашавање одлука домова. Наиме, уколико се у року од месец дана (од почетка рада Комисије за усаглашавање) не би усагласио текст закона, важило је правило да се привремено, до годину дана, примењује текст закона усвојен у једном од домова, а ако се у том року не постигне сагласност, онда би Савезној скупштини престао мандат. 4. УНУТРАШЊА ОРГАНИЗАЦИЈА ПАРЛАМЕНТА Поред положаја и улоге коју има и функција које врши, за свак