државица, да би у новоформираној федерацији девет покрајина стекло статус федералних јединица док су принчевске државе интегрисане у десет посебних држава. Између ових државица је извршено рангирање према степену самосталности на државе А и Б категорије. У државе А категорије су улазиле бивше гувернерске покрајине (њих девет), док су десет принчевских држава рангиране у В категорију. Оваква структура федерације је битно промењена 1956. усвајањем Седмог амандмана на Устав који је укинуо разликовање држава на ове различите категорије и укупан број држава са 29 смањио на 14 нових држава са истоветним статусом. Нешто касније и овај број државица се мења односно повећава на 22 и такав је и данас. Оригиналност овог Устава је у расподели надлежности у федерацији тако да постоји тројака надлежност или три списка надлежности. Један садржи послове у искључивој надлежности Савеза (тзв. савезни списак са 97 тачака), други послове у надлежности држава (тзв. списак држава са 66 тачака) и трећи списак заједничких надлежности Савеза и држава (тзв. конкурентни списак са 47 тачака). У погледу организације власти, Устав Индије је прихватио модел британског парламентаризма, али је настојао да имитира и неке принципе Устава САД што се види у организацији, овлашћењима и одговорности председника државе. Законодавну власт у Индији врши дводомни Парламент састављен од општепредставничког дома - Народног дома бираног од грађана и другог, горњег дома - Већа држава - који представља федералне јединице а сачињавају га предстаници држава и савезних територија као и чланова које именује председник. Парламент је законодавно тело и његова оба дома су у овој сфери равноправна, али не и у осталим питањима (пре свега избора владе) јер је по узору на британски парламентаризам доњи дом - Народни дом важнији јер бира владу и пред њим она искључиво и одговара. Председник Индије (заједно са Министарским саветом) врши извршну власт и његов положај, избор и овлашћења указују на одређене специфичности али и на узоре на које се угледао (пре свега решења Устава САД-е). Председника Индије бира посебно изборно тело састављено од чланова парламента и чланова законодавних тела држава и то на период од пет година. Председник не одговара политички, већ само кривично, сходно поступку impeachment-a, а има широка овлашћења која одговарају председничком режиму. Он је шеф државе, врховни командант војске, руководи спољном политиком, има право вета на законе усвојене у Парламенту а доноси и своје акте - Ordinance, проглашава ванредно стање и др. што говори о његовом јаком положају који одудара од положаја осталих шефова демократских држава. Влада је изведена према правилим