туризма, јавног обавештавања, занатства и угоститељства, организује заштиту од елементарних и других већих непогода и пожара, користи средства у државној својини и стара се о њиховом очувању и увећању и врши друге послове наведене у Уставу и Закону о локалној самоуправи. Поред ових послова које општина врши самостално, постоје и они други, државни или поверени послови које Република (и територијална аутономија) из оквира својих права и дужности преноси и поверава општини (као и средства за њихово вршење). То су, рецимо, извршавање закона, других прописа и општих аката Републике или вршење послова инспекцијског надзора у одређеним областима и то се врши у интересу ефикаснијег и рационалнијег остваривања права грађана и задовољавања њихових потреба и интереса. За разлику од изворних послова који су таксативно наведени у закону, ови поверени нису, већ их општина врши само уколико за то постоји посебно законско овлашћење, односно уколико су јој ти послови изричито поверени законом. Ово овлашћење се даје свим или појединим општинама, у зависности од критеријума које је законодавац узео у обзир приликом поверавања ових послова. Поверавање ових послова општини је оправдано јер је нерационално организовати мрежу државних органа на целој државној територији, што не искључује и могућност деконцентрације власти и државних органа који би државне послове вршили сами, непосредно. в) Финансирање општине у Републици Србији За обављање послова из своје надлежности, локалне јединице свуда (па и код нас) располажу значајним финансијским средствима и ту је теоријски и у пракси могуће применити различита решења или моделе за обезбеђивање локалних прихода. У Европи је углавном примењен модел финансирања локалне самоуправе по коме се део средстава за активности локалних органа обезбеђује из буџета државе, док други део чине сопствени приходи локалних органа. У финансирању наших општина је примењен један мешовити модел по коме и централни и локални органи имају и посебне и заједничке изворе прихода, при чему се ови заједнички приходи деле по одређеном критеријуму између једних и других органа. Свакако да је и за нашу општину, као и друге локалне јединице, важније да има више сопствених средстава, да се финансира из сопствених извора прихода јер је тада и њена самосталност већа. Уколико пак општина добија веће дотације од државе, ако од ње више зависи, логично је да ће