различити механизми и поступци ревизије савезног устава који се поред осталог разликују и по степену учешћа федералних јединица у њему, при чему се углавном издвајају два главна. Први предвиђа да о промени савезног устава одлучује искључиво савезни парламент (и где федералне јединице учествују само преко својих представника у федералном дому) и други, који предвиђа да о промени савезног устава такође одлучује савезни парламент, али уз потврду или ратификацију од стране федералних јединица које у том поступку учествују и непосредно и посредно. Први начин промене савезног устава је чешћи и постиже се углавном квалификованим гласањем у савезном парламенту, при чему је у већини случајева постигнута равноправност оба дома парламента у изгласавању промене савезног устава, а такође и равноправно учешће федералних јединица у федералном дому при том одлучивању. Други начин промене федералног устава је ређи и практикује се у неким старим федерацијама (Мексику, Венецуели, Канади) а нарочито у САД. Ту Конгрес двотрећинском већином предлаже (односно усваја) амандмане на Устав, с тим да су они коначно усвојени када их потврде законодавна тела три четвртине свих држава или конвенције (уставотворне скупштине) у три четвртине тих држава. Овај поступак промене савезног устава примењен у поменутим федерацијама се донекле разликује од оног који је примењен у швајцарској федерацији, где ту ратификацију извршене промене савезног устава у име федералних јединица врше сами грађани на референдуму. Тако је у Швајцарској по њеном Уставу од 1874. год. промена савезног устава (потпуна или делимична) пуноважна када је прихвати већина швајцарских грађана који су гласали, као и већина кантона, при чему се резултат гласања у кантонима узима као глас кантона а у полукантону се рачуна као пола гласа. Што се тиче учешћа федералних јединица у вршењу законодавне власти у федерацији, оно се првенствено обезбеђује преко федералног дома савезног парламента (представника федералних јединица у том дому) при чему је и у овом савезном законодавству важно како је решено учешће федералног дома у доношењу савезних закона и да ли су у том дому федералне јединице једнако представљене. И овде постоје различита решења, односно у пракси су примењени различити модели учешћа федералних јединица па је негде остварена већа, а негде мања равноправност федералног дома са првим домом у доношењу савезних закона. Има и драстичних случајева неравноправности ових домова