савету се преко његовог председника доставља председнику Федералног савета на решавање у овом дому. Уколико се Федерални савет сложи с решењем Националног савета, изгласа тај пројекат, закон је усвојен, са чиме се у писменој форми од стране Федералног савета упознаје Национални савет. Устав предвиђа и народно гласање о закону уколико тако одлучи Национални савет односно већина његових чланова и тада се о закону изјашњавају грађани. На челу аустријске федерације је председник, изабран од грађана непосредним и тајним гласањем, с тим да кандидат за председника мора да наврши 35 година да би се кандидовао на ту функцију. Председник је шеф државе и врши све оне послове који му у том својству припадају, с тим да одговара пред Савезном скупштином за повреду Устава и закона и то по захтеву канцелара (председника владе) који се обраћа или Националном или Федералном савету за покретање те одговорности, док се о самој одговорности председник Републике изјашњава Уставни суд земље. Поред председника, извршну власт у земљи врши, односно дели, Савезна влада на челу с канцеларом (председником), вицеканцеларом и савезним министрима као шефовима управних ресора. Влада функционише у парламентарном систему тако да одговара пред Савезном скупштином која може да јој изгласа неповерење, с тим да и сама може да поднесе оставку. У самом раду, влада и њени министри имају право да присуствују заседањима Националног и Федералног савета, да се изјашњавају о федералном законском пројекту који се решава у Скупштини и њеним домовима. Судску власт у федерацији врше Савезни суд и Административни суд а специфичност аустријском судству даје једна оригинална институција, први пут уведена у свету - Уставни суд. Овај суд је уведен да би штитио савезну уставност и законитост и у том смислу он проглашава као противуставне како федералне законе, тако и законе провинција. Уставни суд решава по захтеву било федералне владе или влада у провинцијама а такође и по захтеву трећине чланова Националног савета. Поред ове функције, Уставни суд решава и о сукобу надлежности између разних органа (судских и управних), спорове у вези избора председника Републике и других федералних органа, решава о одговорности федералних и провинцијских органа и функционера за повреду устава, закона и других аката које учине у вршењу својих функција. Овај Устав од 1920. године је постао актуелан за Аустрију и после Другог светског рата када је Уставним законом од 1945. годин