управном поступку у првом степену о правима и дужностима грађана, предузећа и установа, извршава законе и друге прописе чије је извршење поверено општини и обавља друге стручне послове који јој се повере. Као и општина, и град има идентичну организацију градске власти са скупштином града, градоначелником и градским већем и њихова надлежност и организација су изведени према истим принципима и прописима који важе и за општинске (локалне) органе. Представничка структура и организација локалне власти у општинама у Србији се комбинује и са појединим облицима и институцијама непосредне демократије, тако да наши грађани могу и непосредно да учествују у вршењу послова локалне самоуправе. То непосредно учешће грађана у вршењу локалних послова се остварује путем грађанске иницијативе збора грађана и референдума. Путем грађанске иницијативе, грађани предлажу скупштини општине доношење одговарајућег акта (или промену статута и других аката) док на зборовима грађани расправљају одређена питања и предлажу њихово решење. Те своје предлоге и иницијативе упућују надлежним органима одлучивања у општини који су дужни да се о њима изјасне или заузму одређени став. У оквиру ове непосредне демократије, скупштина општине може на своју иницијативу или захтев самих грађана да распише општински референдум о питањима из њене надлежности и таква одлука, донета на референдуму, обавезујућа је уколико за њу гласа више од половине укупног броја грађана. д) Односи између органа Републике Србије и органа јединице локалне самоуправе Односи између централних и нецентралних (локалних) органа показују колики је степен централизације власти у држави, с тим да је данас јако изражена тенденција ка децентрализацији и јачању права локалних заједница. Но, без обзира на тај већи или мањи степен децентрализације, и даље је централна власт мање-више фактор ограничавања локалне аутономије и има функцију надгледања законитости њеног рада, али се појављује и у функцији партнера локалне власти. Што се тиче односа органа Републике Србије према органима локалне самоуправе, може да се каже да су они постављени на више нивоа и нису једносмерни, већ су двосмерни и подразумевају и одређени степен међусобне сарадње. Тако, органи и службе јединице локалне самоуправе у вршењу својих послова могу да дају органима Републике (и аутономије) иницијативе за уређивањ