другим државама, а друга су чисто унутрашња и са њима се он (шеф државе) меша у послове других државних органа. Тако шеф државе има пре свега репрезентативну улогу и у том смислу представља државу у земљи и иностранству, као и што поставља и опозива дипломатске представнике своје земље у иностранству и прима акредитивна и опозивна писма страних дипломатских представника. Такође има и право закључивања међународних уговора. У овој сфери међународних односа и политике према другим државама, неки шефови држава предлажу и чланство земље у међународним организацијама (председник Македоније) или покрећу поступак удруживања са другим државама (председник Хрватске) а неки ратификују међународне уговоре, било све (по уставима Чешке и Словачке) или само оне који не захтевају промене закона (по уставима Пољске, Мађарске или Албаније). Такође, везано за односе са другим државама (међународну политику), шеф државе руководи и оружаним снагама - он је врховни командант, с тим да те послове који се тичу рата обавља у сарадњи са парламентом. То је зато јер само вођење рата и организовање припрема за одбрану земље изискује напоре и ангажовање целе земље и свих друштвених снага, а не само појединца, ма какву истакнуту улогу он имао. Шеф државе је овлашћен и да даје одликовања и разна признања али и помиловања за учиниоце кривичних дела. То је његов акт који се односи на појединца и разликује од амнестије која се даје законом и односи на целу групу учинилаца, кривичних дела. Важна овлашћења шеф државе има у вези избора других органа јер предлаже мандатара за састав владе, као и кандидате за судије највиших судова и друге високе државне функционере. Он предлаже и расписивање избора за парламент а негде и скраћење његовог мандата. Шеф државе предлаже и расписивање референдума а важан је чинилац и у законодавству јер својим указима проглашава законе. Негде има и право предлагања закона па и апсолутног вета мада више располаже тзв. суспензивним ветом којим одлаже доношење закона са којима се не слаже. Посебна овлашћења шеф државе има у тзв. ванредним околностима (ратном стању) када доноси и акте са законском снагом - дакле, преузима ингеренције законодавне власти а може и да суспендује и поједине уставне одредбе ако то ратна или ванредна ситуација налаже. в) Одговорност шефа државе На положај шефа државе битно утиче и начин како се реализује његов