гашењем посланик изгубио мандат, то би значило да се мења изборна воља бирача - што је недопустиво, па је овај разлог престанка посланичког мандата пре изабраног периода напуштен, а уз то њега не познају ни парламентарна права других држава. Нови Устав Републике Србије од 2006. године поново успоставља везу између народног посланика странке јер предвиђа да народни посланик (под условима одређеним законом) неопозиво ставља свој мандат на располагање странци на чији предлог је и изабран за народног посланика. Престанак мандата народних посланика пре времена на које су изабрани повлачи за собом попуну тих упражњених места новим посланицима. То попуњавање упражњених посланичких места се врши на разне начине, у зависности од тога о којим се изборима ради, односно да ли су посланички мандати расподељени по већинском или по систему сразмерног представништва. Тако ако је представнику престао мандат а изабран је на униноминалном избору (по већинском систему), тада се расписују допунски избори за то упражњено место осим ако је поред посланика изабран и његов заменик који га аутоматски замењује и завршава мандат свог претходника или, боље рећи, врши представничку функцију до следећег редовног избора представничког тела. Када посланику изабраном по систему сразмерног представништва престане мандат пре истека времена на који је изабран, тада се не спроводе допунски избори, већ се тај мандат додељује политичкој странци са чије изборне листе је изабран посланик коме је престао мандат. Такво решење предвиђа наш (српски) изборни закон па се упражњени посланички мандат додељује кандидату на изборној листи за кога странка није добила мандат, а ако на тој листи нема таквог кандидата, онда мандат припада подносиоцу изборне листе који има следећи највећи количник а за њега није добио мандат. Мандат новог посланика траје до истека мандата посланика коме је престао мандат. Од расписивања допунских избора ради попуне упражњених посланичких места треба разликовати превремене изборе који се код нас - у Србији спроводе у случају распуштања Народне скупштине Републике Србије. Тако по Уставу Републике Србије од 2006. председник Републике може на образложен предлог Владе да распусти Народну скупштину (када престаје и мандат Владе) и тада се избори за нову Народну скупштину имај