је дошао дотле да тврди да политичка и уставна историја САД није историја поделе власти, већ превласти једне власти: конгресне (најчешће), председничке или судске (ређе). Критике поделе власти иду дотле да се тврди да она није постала најбоља гаранција политичке слободе и једнакости. И тамо где има те слободе и једнакости није доказано да је за то заслужна подела власти, већ, по Ф. Нојману, таквој демократичности пре доприносе одређене државне установе, плуралистичка структура друштва, политичка традиција па и неке случајне историјске околности. Ма колико су оправдане и забрињавајуће ове критике теорије о подели власти, она је и даље незаменљива јер више скоро и да нема државе која се у својој организацији власти није угледала на њу. То пре свега важи за бивше социјалистичке државе које су се у постсоцијалистичкој етапи развитка одрекле доктрине и праксе јединства власти (скупштинског система) и окренуле се пракси и организацији државне власти која почива на начелу поделе власти. Пракса показује да се начело поделе власти може спровести на различите начине, па тако може и да се говори о различитим системима поделе власти. Могуће је да се подела власти изведе путем строжег раздвајања власти (функција) које би, условно речено, биле потпуно независне и изоловане једна од друге. То би био председнички систем власти који постоји и функционише само у републиканским државама. Међутим, подела власти (функција) у пракси може да се оствари и путем једног релативно умеренијег раздвајања које има више карактер једне врсте узајамне зависности па и сарадње власти. То би пак био парламентарни систем који се успоставио и развио како у републиканским, тако и монархистичким државама. Но у политичком животу начело поделе власти се не остварује увек чисто и према унапред постављеним шемама и моделима, него се чешће јавља у различитим варијантама и модалитетима. Тако су могући различити модалитети председничког односно парламентарног система, али су могући и тзв. мешовити системи. а) Председнички систем Председнички систем власти је облик државне власти заснован на начелу строге или, боље рећи, строже поделе власти. Први и најтипичнији овакав модел власти је успостављен у САД Уставом од 1787. год. и као такав с