Још је ређе учешће федералних јединица у саставу влада федерација и ту праксу познају само неке федерације као већ поменута совјетска, где се у саставу Министарског савета СССР између осталих налазе, по положају, и председници министарских савета савезних република. И у судским органима неких федерација су непосредно представљене федералне јединице, и то преко судија које оне бирају мада у већини других федерација то није случај и где федералне јединице имају мањи утицај на избор федералних судија. Овде се пре свега мисли на Врховни суд федерације у који су негде федералне јединице и непосредно укључене, као у Врховном суду бившег СССР у који су по положају улазили и председници врховних судова совјетских републике. У другим федерацијама није тај случај и код њих федералне јединице нису непосредно заступљене у највишим судским институцијама мада донекле утичу на њихов избор и то најчешће давањем сагласности федералног дома на избор федералних судија, као што то чини амерички Сенат када даје одобрење за именовање судија Врховног суда САД. ђ) Учешће федералних јединица у вршењу власти федерације Једна од особености федералног државног уређења је и учешће федералних јединица у вршењу федералне власти. Федерација није пука државно-правна апстракција, не значи просту надређеност над федералним јединицама, него је то таква творевина која оличава и плурализам посебних заједница и интереса који се изражавају и учешћем у вршењу функција федерације. При томе је за сваку федерацију важно како је решено учешће федералних јединица у вршењу федералне власти и у ком степену се оно остварује у односу на главне функције државне власти. Сигурно је по значају најважније учешће федералних јединица у вршењу уставотворне власти у федерацији а после тога и њихово учешће у вршењу законодавне функције, док је њихово учешће у извршној и судској власти федерације мање, што се у пракси огледа у њиховом мањем утицају на функционисање извршних и судских органа. Када се ради о учешћу федералних јединица у вршењу уставотворне власти федерације, ту се пре свега поставља питање на који начин се доноси и мења савезни устав и какав је утицај федералних јединица у том поступку. Сматра се да тај поступак промене савезног устава треба да заштити федералне јединице од неоснованог ширења надлежности федерације, али и да очува интегритет федералног начела. У уставној пракси су познати и до сада примењен