општине. Министарства су најважнији облик организовања државне управе у Србији, мада поред њих послове државне управе обављају и други органи управе (инспекторати, дирекције и управе) као и посебне организације за вршење стручних послова. Према новом Закону о министарствима из 2008. године образовано је 24 министарства и утврђен делокруг њиховог рада. Сам поступак избора Владе и њених чланова је у рукама председника Републике који предлаже мандатара или кандидата за председника Владе коме ће поверити мандат да састави Владу. Избору мандатара претходе консултације председника Републике са шефовима свих јачих парламентарних група, након чега се он (председник Републике) опредељује за личност која је у стању да састави Владу која ће да ужива подршку парламентарне већине. Предложени кандидат за председника Владе излаже на седници Народне скупштине свој програм и предлаже састав Владе, да би се по томе на истој седници отворио претрес о кандидату за председника Владе, његовом програму и предложеном саставу Владе. Изабрану владу (на предлог мандатара) оличава њен председник који усмерава и усклађује њене послове, обезбеђује складно деловање Владе и министарстава, стара се о извршењу аката Владе и њеној сарадњи са другим републичким органима. Најновија српска Влада броји 27 чланова (премијер, заменик премијера, три подпредседника и министри) као новину има и заменика премијера и то је један од подпредседника Владе кога одреди сам премијер, и њену оригиналност представља свакако "златни глас" који припада премијеру и са којим он спречава блокаду одлучивања у Влади. Као орган извршне власти, Влада Републике Србије води политику Републике, извршава законе и друге прописе и опште акте Народне скупштине и доноси своје акте за извршење закона (извршне уредбе али и одлуке, закључке и решења) даље, предлаже план развоја, просторни план, буџет и завршни рачун, предлаже законе, друге прописе и опште акте, утврђује начела за унутрашњу организацију министарства и других органа управе и посебних организација, усмерава и усклађује њихов рад, поставља и разрешава функционере у министарствима, образује стручне и друге службе за своје потребе, као и што обавља друге послове у складу са Уставом и законом. Посебно су значајна овлашћења Владе за време ратног или ванредног стања, јер уколико се Народна скупштина не састаје, мере које изискује таква ситуација прописује Влада уз супотпис председника Републике или их утврђује (у случају ратног стања) заједно с