вези са правним односом Краљевине Србије према новоформираној држави. Како је већ речено Народна скупштина Краљевине Србије се никад није састала у вези овог актом и прокламовала уједињење са српским земљама ван Србије, већ су нам те земље преко Загреба дошле у заједничку државу. Зато је с формално-правног становишта ово уједињење било противуставан акт који је игнорисао вољу Србије па је као такав био и ништав. На жалост, историја ће се још једном поиграти са Србима приликом стварања последње, жабљачке СР Југославије јер је и њено стварање обављено без српске одлуке. Што се тиче државе СХС од 1918. Народна скупштина Краљевине Србије није ратификовала акт уједињења, већ је 27. новембра 1918. на свом последњем заседању о истом само обавештена да би се по његовом прихватању и формално распустила, па је тако и de facto и de jure престала Краљевина Србија. Остајући на становишту легитимитета новостворене државе, њеног правног постојања, пале су различите оцене о њеном карактеру међу којима се посебно издваја она коју је дао Слободан Јовановић. Тај наш великан, највећи уставни писац и правни теоретичар Србије дао је оцену правног карактера нове државе, Краљевине СХС која је и до данас остала непромењена. По њему, уговорни положај Краљевине СХС се није разликовао од уговорног положаја Краљевине Србије јер настанак ове нове државе није изазвао никакав прекид у дотадашњем систему међународних уговора Краљевине Србије. Дакле, гледано споља, с међународно-правног гледишта, по С. Јовановићу, ова држава СХС није нова, него стара држава јер је наследила цео систем међународних уговора Краљевине Србије па тако између ње и Краљевине Србије нема прекида континуитета. То опет значи да стране државе нису осетиле појаву неке нове државе, правног субјекта с којим треба из почетка да уреде своје односе. То важи како за уговоре које је Краљевина Србија закључила са Савезницима, тако и непријатељским државама јер и у једном и другом случају ништа није промењено у спољашњем правном стању Краљевине Србије. Главни разлог што је с међународно-правног гледишта Краљевина СХС сматрана старом а не новом државом је тај што је од субјеката који су ту државу створили само један, Краљевина Србија имала међународно-правно признати субјективитет. Са унутрашњег, уставно-правног гледишта, у односу на државу СХС преовлађују различите концепције и постоје бројна и подељена мишљења о томе да ли је она стара или нова држава. По једном гледишту држава СХС представља продужење Краљевин