Analiza odnosa troškovi, prihodi, rezultat omogućuje da se utvrdi koliko jedinica proizvoda (odnosno količinski) ili obima prihoda (dakle vrednosno) preduzeće treba da ostvari da bi postiglo određeni ciljni poslovni dobitak. Ciljni poslovni dobitak može se iskazati u apsolutnom iznosu ili kao određeni procenat prihoda od prodaje. Bez sumnje, podaci o prelomnoj tački su veoma važni za upravljanje profitabilnošću. Ali preduzeća su veoma zainteresovana da saznaju koliko jedinica proizvoda trebaju prodati da bi ostvarili ciljni poslovni dobitak. Upravo težnja za ostvarivanje što većeg poslovnog dobitka rezultovala je uključivanjem i poreza na dobitak u analizu odnosa troškovi, prihodi, rezultat jer porez na dobitak ne utiče na prelomnu tačku. Porez na dobitak utiče samo na iznos obračunatog neto dobitka posle poreza. Dakle, u analizi troškovi, prihodi, rezultat potencijalno imamo tri važna nivoa, obima aktivnosti: prvo, obim aktivnosti na nivou prelomne tačke, drugo, tekući obim aktivnosti i treće, planirani ciljni obim aktivnosti.