Sa povećanjem prodajne cene raste prosečan kontribucioni rezultat a samim tim se prelomna tačka smanjuje. Važi i obrnuto. Sa povećanjem ukupnih fiksnih troškova dolazi do povećanja prelomne tačke i obrnuto. Ovo se može sagledati i posmatranjem formula za obračuna količinske i vrednosne prelomne tačke. Sa povećanjem prosečnih varijabilnih troškova se smanjuje prosečni kontribucioni rezultat a samim tim se povećava prelomna tačka. Važi i obrnuto. Smatra se da su ove tri varijable ključne za praćenje promena prelomne tačke. Ipak, treba napomenuti da se sa promenom obima proizvodnje ne menja prelomna tačka ali se menja visina poslovnog rezultata. Kad god se struktura asortimana promeni, promeniće se i prelomna tačka, marža sigurnosti, kontribucioni i poslovni rezultat. Ukoliko promene u strukturi asortimana podrazumevaju povećanje učešća profitabilnijih proizvoda, to će dovesti do smanjenja prelomne tačke na niži nivo. U slučaju promena u strukturi asortimana u korist većeg učešća manje profitabilnih proizvoda, sa manjim kontribucionim rezultatom, to će dovesti do suprotne situacije, odnosno do povećanja prelomne tačke i smanjenja marže sigurnosti i smanjenja kontribucionog i poslovnog rezultata. U slučaju multiproizvodnih preduzeća sa homogenim i heterogenim asortimanom, količinski i vrednosno iskazana prelomna tačka obraćunava se na nivou celog preduzeća ili užih organizacionih delova ali ne i na nivou pojedinačnih proizvoda jer je vrlo komplikovano izvršiti preciznu alokaciju fiksnih troškova po pojedinačnim proizvodima.